Příhláška

Studijní program

Prozkoumejte podrobné průvodce studijním programem pro každou etapu výuky na Perrot Hill British School. Stáhněte si je a zjistěte, jak inspirujeme k růstu, zvídavosti a akademické dokonalosti.

Vzdělávací etapy

PHBS vyučuje podle Národních osnov pro Anglii a Wales a osnov Cambridge International Examinations pro úrovně IGCSE, AS a A. Ty rozdělují studijní období do ročníků a následně do větších celků nazývaných Key Stages (klíčové stupně).

Perrott Hill British School section British National Curriculum Year British Key Stage Student Age
Early Years Reception EYFS 3-4,5
Year 1 Key Stage 1 5
Primary School Year 2 6
Year 3 Key Stage 2 7
Year 4 8
Year 5 9
Year 6 10
Secondary School Year 7 Key Stage 3 11
Year 8 12
Year 9 13
High School Year 10 Key Stage 4 14
Year 11 15
Year 12 Key Stage 5 / Sixth Form 16
Year 13 17

Klíčové stupně

PHBS v předškolním vzdělávání zajišťuje akademický, fyzický, osobní, sociální a emocionální rozvoj každého dítěte v rámci přípravy na 1. ročník. Třídy jsou založeny na Early Years Foundation Level of the National Curriculum of England and Wales.

Týdenní témata obsahují jejich výukové cíle: rozvoj komunikace a jazyka, slovní zásoby, gramotnosti, matematiky, porozumění světu, příběhy, umění a design, tanec, jóga a základní tělesná cvičení, písničky, říkanky a také hra na zobcovou flétnu.

Odkaz na dokument

Klíčový stupeň 1 zahrnuje 1. a 2. ročník. I nadále se zaměřujeme na všechny oblasti rozvoje, abychom uspokojili potřeby žáků: akademické, sociální, emocionální, fyzické, kreativní a kognitivní. Abychom skloubili české a britské standardy výuky, ponecháváme žáky 1. ročníku, kteří ještě nedosáhli věku 6 let, v sekci Early Years.

V 1. a 2. ročníku se vyučují tyto předměty: čtenářská gramotnost (čtení, psaní, mluvení, poslech v angličtině), matematika, společenské vědy (sociální studia, dějepis a zeměpis), design a technologie (D&T), informační a komunikační technologie (ICT), výtvarná výchova, hudební výchova, osobnostně sociální, zdravotní a ekonomická výchova (PSHE), jazyky (český jazyk pro rodilé mluvčí, čeština pro cizince a francouzština), tělesná výchova (PE).
Žáci jsou hodnoceni na základě testů, kvízů, psaného projevu, spolupráce a dalších kritérií. Dále jsou hodnoceni za chování, aktivitu v hodinách a domácí úkoly.

Odkaz na dokument

Klíčový stupeň 2 zahrnuje 3. až 6. ročník. Na konci klíčového stupně 2 by měli být studenti díky svým dovednostem, znalostem a sociálnímu a emocionálnímu rozvoji připraveni na přechod na střední školu.

Ve 3. až 6. ročníku se vyučují tyto předměty: čtenářská gramotnost (čtení, psaní, mluvení, poslech v angličtině), matematika, přírodní vědy, společenské vědy (sociální studia, dějepis a zeměpis), design a technologie (D&T), informační a komunikační technologie (ICT), výtvarná výchova, hudební výchova, osobnostně sociální, zdravotní a ekonomická výchova (PSHE), jazyky (český jazyk pro rodilé mluvčí, čeština pro cizince a francouzština), tělesná výchova (PE).
Žáci jsou hodnoceni na základě testů, kvízů, psaného projevu, spolupráce a dalších kritérií. Dále jsou hodnoceni za chování, aktivitu v hodinách a domácí úkoly.

Odkaz na dokument

Klíčový stupeň 3 zahrnuje 7. až 9. ročník. Během klíčového stupně 3 studenti pokračují ve studiu široké škály předmětů a rozvíjejí své dovednosti, aby se mohli kvalifikovaně rozhodnout pro zkoušky IGCSE v klíčové fázi 4.

V 7. až 9. ročníku se vyučují tyto předměty: čtenářská gramotnost (čtení, psaní, mluvení, poslech v angličtině), matematika, přírodní vědy, dějepis, zeměpis, informatika, výtvarná výchova, hudební výchova, osobnostně sociální, zdravotní a ekonomická výchova (PSHE), jazyky (český jazyk pro rodilé mluvčí, čeština pro cizince, francouzština a němčina), tělesná výchova.
Žáci jsou hodnoceni na základě testů, kvízů, psaného projevu, spolupráce a dalších kritérií. Dále jsou hodnoceni za chování, aktivitu v hodinách a domácí úkoly.

Odkaz na dokument

Klíčový stupeň 4 zahrnuje 10. a 11. ročník, během nichž se studenti připravují na zkoušky IGCSE. Během klíčového stupně 4 se studenti nadále učí základní předměty – angličtinu, matematiku, přírodní vědy, ale mohou si vybrat další předměty podle svých zájmů a zvolit si volitelné předměty.

V 10. a 11. ročníku se vyučují následující předměty:
Základní předměty (nepovinné): angličtina, matematika, přírodní vědy (biologie, chemie, fyzika), podnikání (bez zkoušek), globální perspektivy (bez zkoušek), tělesná výchova (bez zkoušek).
Nepovinné předměty: umění a design, podnikání, informatika, čeština pro cizince, český jazyk pro rodilé mluvčí, ekonomie, francouzština, zeměpis, němčina, dějepis, informatika, tělesná výchova (IGCSE TV, se zkouškami), španělština.
Čeští studenti se mohou přihlásit ke studiu na maturitní zkoušku.
Studenti jsou v průběhu studia průběžně hodnoceni, aby byli studenti, učitelé i vy informováni o svých pokrocích a oblastech, na které se musí zaměřit, aby se zlepšili. Jejich konečné známky udělené v rámci IGCSE však vycházejí z výsledků dosažených při zkouškách stanovených společností Cambridge International Examinations.

Odkaz na dokument

Cambridge Upper Secondary

Klíčový stupeň zahrnuje ve 12. a 13. ročník. Studenti si vybírají předměty podle svých zájmů a podle toho, co chtějí studovat na vysoké škole nebo v jaké oblasti chtějí v budoucnu pracovat. Vedeme studenty k tomu, aby si vybrali kombinaci předmětů, které spolu dobře ladí, například matematiku s přírodními vědami nebo kombinaci společenských věd. Studenti obvykle studují tři nebo čtyři předměty.

Ve 12. a 13. ročníku nabízíme tyto předměty: Umění a design, biologie, obchod, chemie, informatika, čeština pro cizince, čeština pro rodilé mluvčí, ekonomie, anglický jazyk, anglická literatura, francouzština, zeměpis, němčina, dějepis, právo, matematika, fyzika, psychologie, sociologie.
Kromě toho se mohou čeští studenti přihlásit ke studiu na maturitní zkoušku.
Všichni studenti mají nadále výuku v předmětech Globální perspektivy a Tělesná výchova, ze kterých neskládají zkoušky.
Studenti jsou v průběhu studia průběžně hodnoceni, aby byli učitelé, studenti i rodiče informováni o svých pokrocích a oblastech dalšího rozvoje. Pro většinu studentů jsou však rozhodující známky, kterých dosáhnou při zkouškách stanovených mezinárodní zkušební organizací Cambridge International Examinations, a které rozhodnou o jejich konečném přijetí na univerzitu.

Odkaz na dokument

Osobnostně sociální, zdravotní a ekonomické vzdělávání (PSHE) a celosvětová perspektiva (GP)

Po celou dobu studia na PHBS se studenti učí v rámci celoškolního integrovaného kurzu, který je připravuje na současný a budoucí život. PSHE není jen dalším školním předmětem, je to průřezová páteř každého místa, kde se učí. PSHE zahrnuje pomoc při řešení kritických otázek, s nimiž se setkávají každý den, jako jsou přátelství, emocionální pohoda a změna. Výuka PSHE pomáhá studentům připravit se na všechny příležitosti, výzvy, životní rozhodnutí a povinnosti, kterým budou muset čelit, od informovaného rozhodování o alkoholu až po úspěch v prvním zaměstnání. Důležitým prvkem této výuky je specializovaná výuka RSE (Relationships & Sex), která je na britských školách povinnou součástí. Výuka této problematiky je také doporučeným požadavkem Ministerstva zdravotnictví, školství, mládeže a tělovýchovy v České republice. Klíčový vliv na tento studijní program má Asociace PSHE ve Velké Británii.


PSHE je doplňkem programu Cambridge Global Perspectives, inovativního a podnětného programu založeného na dovednostech, který zasazuje akademické studium do praktického kontextu reálného světa. Dává studentům příležitost rozvíjet přenositelné dovednosti, které potřebují k tomu, aby byli úspěšní ve škole, při dalším studiu na univerzitě i ve své budoucí kariéře. Důraz je kladen na rozvoj schopnosti studentů kriticky přemýšlet o řadě globálních a osobně sociálních, zdravotních a ekonomických otázek z globální perspektivy místních problémů, na které existuje vždy více než jeden úhel pohledu. Studenti studují témata, která je zajímají, například „Obchod a pomoc“ a „Diplomacie a národní tradice“.


Odkaz na dokument